Το πολυαναμενόμενο προσιτό ηλεκτρικό «του λαού» αυτοκίνητο της Volkswagen είναι επιτέλους εδώ, και μπορεί να μιλάμε ακόμη για ένα concept αλλά σίγουυρα αξίζει την προσοχή μας!
Το νέο προσιτό ηλεκτρικό ονομάζεται ID. 2all και προσφέρει μια πρώτη ματιά στο μελλοντικό EV της Volkswagen που θα φτάσει το 2025 στην Ευρώπη με βασική τιμή κάτω από 25.000 ευρώ.
Ο σχεδιασμός του Volkswagen ID. 2all είναι αρκετά πιο οικείος και «προσγειωμένος» από ό,τι το πρωτότυπο ID. Life, το οποίο παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2021. Λέτε αυτό να είναι το φημολογούμενο ID.Golf για το οποίο ακούγονται φήμες εδώ και καιρό; Ποιος ξέρει, μπορεί.
Το ID.2all είναι ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για τη Volkswagen για δύο προφανείς λόγους. Ο πρώτος είναι η στοχευμένη τιμή, η οποία θα ανοίξει ένα τεράστιο τμήμα της αγοράς για τη VW, ενώ ο δεύτερος είναι το γεγονός ότι το ID. 2all βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry του Volkswagen Group για προσθιοκίνητα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο παραγωγής θα γίνει το πρώτο προσθιοκίνητο MEB μοντέλο της μάρκας. Η Volkswagen αναφέρει ότι το ID. 2all διαθέτει εμπρός τοποθετημένος κινητήρα ο οποίος αποδίδει 166 κιλοβάτ (222 ίππους), περίπου την ίδια ισχύ που έχει δηλαδή ένα βασικό VW Golf GTI. Αυτό όπως καταλαβαίνετε θα επιτρέπει επιταχύνσεις παρόμοιες με αυτές του Golf GTI, δηλαδή μηδέν στα 100 km/h σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα.
Ενώ η VW δεν αποκαλύπτει τη χωρητικότητα της μπαταρίας, λέει ότι η αναμενόμενη αυτονομία θα φτάνει τα 450 χιλιόμετρα. Μαθαίνουμε επίσης ότι η μπαταρία θα μπορεί να φορτιστεί από το 10 στο 80% σε 20 λεπτά σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC ενώ θα προσφέρει επίσης τη δυνατότητα φόρτισης έως και 11 kW στο σπίτι ή σε δημόσια σημεία φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος.
Στα κυριότερα σημεία της σχεδίασης περιλαμβάνονται το φιλικό πρόσωπο που διαθέτει μια φωτεινή μπάρα LED σε όλο το πλάτος, οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών που γεμίζουν με ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά 225/40 R20 που δίνουν στο αυτοκίνητο μια ισχυρή στάση, η ευθεία γραμμή των παραθύρων, οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών και η νέα σχεδίαση της κολόνας C, η οποία παραπέμπει στο πρώτο Golf. Όσο περισσότερο το κοιτάζεις τόσο σκέφτεσαι «Αυτό θα πρέπει να είναι το νέο Golf».
Το εσωτερικό έχει επίσης σαφή και απλή σχεδίαση, με ένα καθαρό ταμπλό, μια κεντρική κονσόλα τύπου γέφυρας, δύο ορθογώνιες οθόνες – μια κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών με νέα δομή μενού και ένα ψηφιακό κόκπιτ 10,9 ιντσών – και μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή.
Το ID.2 all διαθέτει επίσης head-up display, ξεχωριστό πίνακα ελέγχου του κλιματισμού κάτω από την κεντρική οθόνη (με φωτιζόμενα κουμπιά) και δύο μεγάλες θέσεις ασύρματης φόρτισης για smartphones στην κεντρική κονσόλα – υπάρχουν άλλες δύο μαγνητικές θήκες με λειτουργία ασύρματης φόρτισης στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων. Μιλώντας για την κεντρική κονσόλα, φιλοξενεί επίσης έναν περιστροφικό επιλογέα που ελέγχει άλλες λειτουργίες του οχήματος.
Επιπλέον, το νέο ηλεκτρικό διαθέτει ηλεκτρικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ένα νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, πολυάριθμες θύρες USB-C (45 Watt) σε όλη την καμπίνα, και μια πρίζα 230 V η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία μεγαλύτερων συσκευών. Χάρη στην πλατφόρμα MEB Entry, το VW ID. 2all προσφέρει σημαντικά περισσότερους εσωτερικούς χώρους από ό,τι ένα VW Golf. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 490 λίτρα, αλλά με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (διαχωρισμός 40:60), η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.330 λίτρα. Όταν η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού είναι επίσης αναδιπλωμένη, το ID. 2all προσφέρει έναν τεράστιο χώρο φόρτωσης που φτάνει τα 2,20 μέτρα.
Επιπλέον, το ID.2 all διαθέτει ένα ορθογώνιο κουτί αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ που μπορεί να χωρέσει αρκετά πράγματα όπως για παράδειγμα σακούλες με ψώνια, ενώ ένας άλλος χώρος αποθήκευσης χωρητικότητας 50 λίτρων βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να αναδιπλωθεί πανεύκολα. Αυτός ο ασφαλιζόμενος χώρος μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερες συσκευές, όπως φορητούς υπολογιστές και tablet.