Το ηλεκτρικό αγωνιστικό της VW έκανε φανταστικούς χρόνους στα προκριματικά για την ανάβαση στο Pikes Peak, και όλοι πίστεψαν ότι έχει δυνατότητες για έναν καλό χρόνο στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων.
Αυτό που σίγουρα δεν περίμενε κανείς, είναι το ότι ο οδηγός Romain Dumas και η ομάδα της VW είχαν ήδη βάλει στόχο για να ρίξουν τον χρόνο της ανάβασης κάτω από τα 8 λεπτά!
Για να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό, θα σας παραπέμψουμε στο ανατριχιαστικό βίντεο του 1988, όταν ο Ari Vatanen έκανε την ανάβαση με ένα πανίσχυρο rally car της Peugeot το οποίο μάλιστα ανήκε στα αυτοκίνητα Group B (οχήματα δηλαδή με ιπποδύναμη ικανή να σας ξεκολλήσει όλα τα σφραγίσματα από τα δόντια).
Η ανάβαση αυτή λοιπόν διήρκεσε 10 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα! Ας σημειώσουμε βέβαια ότι το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ήταν χωματόδρομος, κάτι που σίγουρα έκανε την δουλειά του Vatanen δυσκολότερη.
Από το 2012, η διαδρομή του Pikes Peak έχει ασφαλτοστρωθεί, και έτσι το 2013 ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Loeb έκανε χρόνο 8.13.878 επίσης με ένα ταπεινό Peugeot 208 το οποίο είχε 875 άλογα.
Το ρεκόρ αυτό έμοιαζε άπιαστο την τελευταία πενταετία, ώσπου ο Dumas με το I.D.R της VW κατέβασε τον χρόνο στο φανταστικό 7 λεπτά, 57 δεύτερα!
Το I.D.R έχει ισχύ 500 kilowatt (σχεδόν 670 άλογα) και σχεδίαση πρωτότυπου αγωνιστικού, ενώ σύμφωνα με τον Dumas έπρεπε να συνηθίσει τον τρόπο λειτουργίας αλλά και την διαφορετική απόκριση που προσφέρει ένας πανίσχυρος ηλεκτροκινητήρας.
Εδώ θα πρέπει να σας θυμίσουμε ότι η ανάβαση Pikes Peak έχει μήκος 20 χιλιομέτρων, 156 στροφές και φυσικά το ύψος φτάνει τα 4.300 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι όσο περνάει η ώρα τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αρχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην τροφοδοσία και τα turbo λόγω έλλειψης οξυγόνου, ενώ από την άλλη ένα ηλεκτρικό όχημα δεν επηρεάζεται καθόλου από αυτές τις παραμέτρους. Σε αυτό προσθέστε και την άμεση ροπή και την ακραία επιτάχυνση των ηλεκτρικών οχημάτων και καταλαβαίνετε ότι δύσκολα θα μπορέσει όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης να σπάσει το νέο αυτό ρεκόρ.
Ποιος είναι ο επόμενος στόχος; Ίσως η πίστα του Nurburgring με τα 20.8 απαιτητικά της χιλιόμετρα, το ρεκόρ της οποίας μέχρι σήμερα κρατάει μια Porsche 911 GT2 RS (6:47.25).
Το σίγουρο είναι ότι μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα έχουν φτάσει σε τόσο υψηλό επίπεδο, που κανένα συμβατικό όχημα δεν θα μπορεί να συγκριθεί μαζί τους.