Ο Green NCAP είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός, ο οποίος δοκιμάζει και αξιολογεί στην πράξη πόσο «πράσινο» είναι κάθε αυτοκίνητο. Ο οργανισμός αυτός λοιπόν δημοσίευσε την λίστα με τα τρία κορυφαία οχήματα τα οποία έλαβαν 5 αστέρια επιτυγχάνοντας σχεδόν τη μέγιστη βαθμολογία λόγω της υψηλής ενεργειακής απόδοσης των ηλεκτρικών κινητήριων μονάδων τους οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ τις βαθμολογίες των συμβατικών αυτοκινήτων.
Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν επίσης ότι η επένδυση των κατασκευαστών στα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να δημιουργήσει μια επιλογή για τους καταναλωτές που λαμβάνει υπόψη τόσο το περιβάλλον όσο και την ενεργειακή απόδοση, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει την απόλαυση, την άνεση και την ισχύ που είναι απαραίτητες για να ανταποκρίνονται στις σημερινές μετακινήσεις.
Το Tesla Model 3, με χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, μονό κινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς και ισχύ 208 kW έχει ευρεία και σπορ απήχηση. Είναι το μικρότερο όχημα της γκάμας της Tesla και το πρώτο μοντέλο της μάρκας που δοκιμάζεται από το Green NCAP. Το αυτοκίνητο πέτυχε υψηλή ενεργειακή απόδοση, όχι μόνο στις εργαστηριακές δοκιμές Cold και Warm WLTC+, αλλά και στην απαιτητική δοκιμή Highway Test με ένα πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα 21,1 kWh/100 km. Η μικρή μετωπική επιφάνεια και το αεροδυναμικό σχήμα του Tesla λειτουργούν προς όφελος του οχήματος, αν και στον κύκλο δοκιμών WLTC+ με ιδιαίτερα χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες της τάξεως των -7°C η αυτονομία μειώνεται δραματικά λόγω των υψηλών απαιτήσεων θέρμανσης της καμπίνας αλλά και της διαχείρισης προστασίας της μπαταρίας.
Παρά το γεγονός αυτό και τη σχετικά μεγάλη μάζα του αυτοκινήτου, το αποτέλεσμά του αποδεικνύει ότι έχει σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή που έχει δοθεί στην αποδοτικότητα και την αυτονομία οδήγησης.
Ο Green NCAP επιβραβεύει την εντυπωσιακή επίδοση της Tesla με έναν σταθμισμένο συνολικό δείκτη 9,8 στα 10 και με 5 πράσινα αστέρια που της αξίζουν.
Η NIO είναι σχετικά νεοεισερχόμενη στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά ήδη κάνει αίσθηση με το πλήρως εξοπλισμένο eT7, στοχεύοντας κυρίως στους λάτρεις του Tesla. Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο κινητήρες και τετρακίνηση, υψηλότατη ισχύ 480 kW και μια τεράστια μπαταρία 100 kWh. Αλλά όλα αυτά προσθέτουν βάρος και το NIO ξεπερνά στη ζυγαριά το βάρος των 2,4 τόνων. Στην εργαστηριακή δοκιμή WLTC+, το eT7 ανταποκρίθηκε ακριβώς στη δηλωμένη αυτονομία των 580 χιλιομέτρων. Και πάλι, παρά τη μεγάλη του μάζα, το eT7 επιδεικνύει υψηλή συνολική απόδοση. Σε ψυχρές χειμερινές συνθήκες (δοκιμή WLTC+ στους -7°C), όπως ακριβώς και στο Tesla, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 72% και αυτό οδηγεί σε αναμενόμενη αυτονομία περίπου 340 km.
Παρά τη μεγάλη του μάζα, το NIO eT7 είναι εντυπωσιακό και με άνεση πήρε 9,6 στα 10 και επίσης 5 πράσινα αστέρια.
Το Green NCAP δοκίμασε το Renault Megane E-Tech EV60 με μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh, μονό κινητήρα και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με ισχύ 160 kW και ευρύχωρο εσωτερικό είναι βέβαιο ότι θα έχει ευρεία απήχηση. Οι τιμές στις τυπικές δοκιμές Cold και Warm WLTC+ είναι εντυπωσιακές, αλλά όπως και στο NIO eT7, αυξάνονται σημαντικά στη δοκιμή Highway Test όταν η ισχύ είναι το ζητούμενο. Τα αποτελέσματα σε συνθήκες σύντομου ταξιδιού ήταν επίσης εξαιρετικά, καθώς αυτό το Megane κατανάλωσε μόλις 11,8 kWh/100 km. Στην εργαστηριακή δοκιμή στους -7°C, η κατανάλωση του οχήματος αυξήθηκε κατά 78% καταναλώνοντας 30 kWh/100 km, μια τιμή που βρίσκεται κοντά στους δύο ανταγωνιστές του.
Το Renault Megane E-Tech όπως το Tesla Model 3 και το eT7 της NIO τα πήγε περίφημα και κατάφερε να συγκεντρώσει 9,6 από 10 βαθμούς στον συνολικό δείκτη και επάξια 5 πράσινα αστέρια.
Και τα τρία αυτά οχήματα πήραν κορυφαίους βαθμούς από το Green NCAP λόγω της απουσίας ρυπογόνων εκπομπών καυσαερίων, των αξιοσημείωτων αποτελεσμάτων ενεργειακής απόδοσης, καθώς και των σχετικά χαμηλών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Dr. Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP και του Green NCAP δήλωσε:
“Αυτός ο τελευταίος γύρος δοκιμών του Green NCAP αποδεικνύει σαφώς ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή των καταναλωτών στην προσπάθεια για την εξασφάλιση ενός καθαρότερου και πιο βιώσιμου περιβάλλοντος. Συγκεντρώνουν πολύ υψηλότερη βαθμολογία από εκείνα με συμβατικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, η οικονομική προσιτότητα εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση. Καλούμε τους κατασκευαστές να βελτιώσουν περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της θέρμανσης της καμπίνας σε χειμερινές συνθήκες, καθώς αυτό αποδεικνύεται ότι έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αυτονομία οδήγησης. Η αποδοτικότητα του φορτιστή του οχήματος αποτελεί ένα κρυφό κόστος για τους καταναλωτές και εδώ ο κλάδος πρέπει επίσης να προσπαθήσει για υψηλότερα νούμερα”