Προσιτό κινητό ή flagship; Οι πωλήσεις δείχνουν ότι τα προσιτά κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά

26 Ιουλίου, 2022

Αναρωτιέσαι γιατί το «τάδε» flagship δεν έχει την απόλυτη οθόνη ή γιατί το «δείνα» κινητό δεν διαθέτει 100x zoom όπως ο ανταγωνισμός; Μετά από αρκετή σκέψη κατέληξες ότι αυτά τα κινητά δεν πρόκειται να πουλήσουν γιατί είναι πίσω σε χαρακτηριστικά από τον ανταγωνισμό;
Ε λοιπόν άδικα βασανίζεις το κεφαλάκι σου γιατί πολύ απλά οι κατασκευαστές δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τέτοιες λεπτομέρειες. Τους είναι πραγματικά αδιάφορα αν ο κορεάτης αντίπαλος έχει λίγο καλύτερη κάμερα ή αν το κινεζικό αντίπαλο δέος έχει λίγο καλύτερη τιμή και ανώτερη κάμερα.


Η μόνη ίσως εξαίρεση είναι η Apple η οποία πάντα είχε υψηλές τιμές και στην γκάμα της διαθέτει μόνο premium προϊόντα. Εδώ βέβαια δεν αγοράζεις απλά ένα κινητό αλλά ένα status symbol και μια ολοκληρωμένη εμπειρία, ένα παιχνίδι το οποίο οι Αμερικανοί παίζουν εξαιρετικά εδώ και δεκαετίες. Ρωτήστε όσους έχουν πληρώσει διπλά και τριπλά λεφτά μια Harley Davidson, μια μηχανή δηλαδή που δεν «πάει», δεν φρενάρει, ζυγίζει όσο ένα οικογενειακό hatchback και έχει τόσους κραδασμούς που σου διαλύουν τα σφραγίσματα.
Αν θέλετε και άλλο παράδειγμα ρίξτε μια ματιά στα νέα σας All Starάκια. Το λες και κατόρθωμα για μια εταιρεία να σου πουλάει ένα κομμάτι πλαστικό και λίγο ύφασμα 100 ευρουδάκια και να λες και ευχαριστώ για το προνόμιο.

Επιστρέφοντας τώρα στους κατασκευαστές…η premium κατηγορία κινητών που παρουσιάζουν είναι περισσότερο μια επίδειξη υπεροχής και τεχνολογίας παρά μια πηγή κέρδους και πωλήσεων. Το πραγματικό «χρήμα» έρχεται από την budget αλλά και την μεσαία κατηγορία κινητών και εκεί είναι που γίνεται ο πραγματικός «σκοτωμός» για επικράτηση.
Αυτό αποδεικνύουν και τα τελευταία στατιστικά των HMD Global και Counterpoint Research τα οποία δείχνουν ότι περίπου το 60% των Android users επέλεξαν να αγοράσουν ένα φτηνό κινητό μέσα στο 2022.
Στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ μάλιστα τα νούμερα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά καθώς δείχνουν ότι το 2021 το 85% των πωλήσεων που έκαναν οι πάροχοι ήταν κινητά με κόστος κάτω από τα 300 δολάρια.

Για την αγορά της Ελλάδας τι να πούμε. Απλά να σας αναφέρω ότι υπάρχουν κατασκευαστές που έχουν καταφέρει να πουλήσουν 30-40 κομμάτια από τα flagship κινητά τους και πραγματικά πανηγυρίζουν για το μεγάλο αυτό κατόρθωμα.
Κάπου μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την άποψή μας για την πραγματική αξία ενός κινητού των 1500 ευρώ. Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έχει κάνει να ξεχάσουμε ότι ένα κινητό είναι πρωτίστως…ένα κινητό για την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών.
Ναι, εμείς δεν ανήκουμε στην κατηγορία αυτή όπως άλλωστε και πολλοί από εσάς που διαβάζετε τις γραμμές αυτές. Αλλά μήπως…λέω μήπως να αρχίσουμε να δίνουμε λίγο μεγαλύτερη προσοχή στην μεσαία κατηγορία συσκευών;
Αυτή την στιγμή η midrange κατηγορία διαθέτει μερικά άκρως εντυπωσιακά κινητά τα οποία μπορούν να καλύψουν ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς χρήστες. Αν μάλιστα μπορείς να ξοδέψεις κοντά στα 500 ευρώ τότε σίγουρα το κινητό που θα αγοράσεις θα είναι ταχύτατο, με καλή κάμερα, μεγάλη αυτονομία και ταχεία φόρτιση και θα έχει μια πραγματικά τίμια και ευκρινή οθόνη.

Ίσως τελικά να πρέπει να κάνουμε στο Matrix Life ένα μεγάλο group test ανάμεσα σε κινητά των 300 – 500 ευρώ. Να μια καλή ιδέα!

Huawei skin banner L
Huawei skin banner R