Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζατε, η Tesla πουλάει πραγματικά πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα ελέω βαθύτατου ύπνου του ανταγωνισμού κατάφερε να είναι ο πρώτος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων σε πωλήσεις σε όλο τον κόσμο!
Τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν όμως στην σημαντικότατη αγορά της δυτικής Ευρώπης, καθώς οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός ξυπνάει αργά αλλά σταθερά.
Η «συμμαχία» Renault, Nissan, Mitsubishi αλλά και το Volkswagen Group ξεκίνησαν τις επιθέσεις τους, και τα πρώτα αποτελέσματα φαίνεται να έχουν αντίκτυπο στις πωλήσεις. Έτσι το μερίδιο της αγοράς στην δυτική Ευρώπη για την Tesla φαίνεται να πέφτει από το 33.8% στο 13,5%, μια σημαντικότατη πτώση η οποία μπορεί να εξηγηθεί.
Πρώτα από όλα είναι δύσκολο για ένα και μόνο brand να μπορέσει να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας οι οποίοι έχουν αρκετά διαφορετικά brands κάθε ένα εκ των οποίων έχει και τις δικές του ηλεκτρικές προτάσεις.
Έπειτα είναι και θέμα τιμής. Η Tesla δεν έχει καμία προσιτή πρόταση στην γκάμα της, την στιγμή που κάποια ηλεκτρικά οχήματα του ανταγωνισμού κοστίζουν ακόμη και τα μισά χρήματα. Σίγουρα δεν έχουν τις ίδιες φανταστικές λειτουργίες ή ακόμη και την εξαιρετική αυτονομία που προσφέρει για παράδειγμα ένα Tesla Model 3, αλλά η χαοτική διαφορά στο κόστος κάνει τους πιθανούς αγοραστές να συμβιβάζονται.
Ποια είναι λοιπόν η λύση για την Tesla; Πρώτα από όλα τα Ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας σίγουρα θα μειώσουν ελαφρώς το κόστος. Δεύτερον το μεγάλο στοίχημα της Tesla είναι το Model Y το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει επίσημα το 2021 και ίσως να αποτελέσει μια δελεαστική πρόταση για τους απαιτητικούς Ευρωπαίους οδηγούς.
Για να είμαστε ρεαλιστές πάντως, για να γίνει το μεγάλο «μπαμ» της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει τα οχήματα να πέσουν στα ίδια επίπεδα με αυτά των συμβατικών.