Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, επέκρινε τη στρατηγική τιμολόγησης της Apple υποστηρίζοντας ότι ο τεχνολογικός γίγαντας συνήθως “χρεώνει όσο περισσότερο μπορεί” για τις συσκευές.
Σε μια podcast συνέντευξη μετά την παρουσίαση του νέου headset “Quest Pro” της Meta, ο Zuckerberg δήλωσε ότι είναι φυσικό για τις εταιρείες hardware να θέλουν να έχουν κέρδος από τις πωλήσεις των προϊόντων, αλλά η Apple επιδιώκει να χρεώνει τους πελάτες όσο το δυνατόν περισσότερο. Αντίθετα, ο Zuckerberg δήλωσε ότι η Meta θα ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο με το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων hardware που διαθέτει και υποστήριξε ότι η εταιρεία του μπορεί να μην έχει κέρδος από ορισμένες από τις πωλήσεις της και αντ’ αυτού θα βασίζεται στα έσοδα που προκύπτουν από το λογισμικό και τις υπηρεσίες που προσφέρονται στο metaverse.
Νομίζω ότι το επιχειρηματικό μοντέλο θα είναι disruptive, δεδομένου ότι συνήθως οι άνθρωποι κατασκευάζουν υλικό και προσπαθούν να βγάλουν κέρδος από αυτό, ενώ αν είστε η Apple, κατασκευάζετε υλικό και χρεώνετε όσο περισσότερο μπορείτε γι’ αυτό. Νομίζω ότι το να έρθει κάποιος στον χώρο και να πει βασικά: “Θα κατασκευάσουμε το καλύτερο υλικό στον χώρο και θα το πουλήσουμε βασικά με μηδενικό κόστος και σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως και με μικρή ζημία, προκειμένου να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος με το επιχειρηματικό μοντέλο που βασικά προβλέπει ότι τα έσοδα θα προέρχονται από το λογισμικό και τις υπηρεσίες”.
Αυτή την εβδομάδα, η Meta ανακοίνωσε το Quest Pro, το τελευταίο της AR/VR headset για το λεγόμενο “metaverse”. Στα 1500 δολάρια, το Quest Pro είναι o high-end διάδοχος του Meta Quest και διαθέτει πιο εργονομικό σχεδιασμό, προηγμένη τεχνολογία οθόνης και αισθητήρες που μπορούν να διαβάσουν τα συναισθήματα και τις κινήσεις του προσώπου του χρήστη, σύμφωνα με τη Meta.
Το AR/VR headset της Apple φημολογείται ότι θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο.