Ένας διαφημιστής φέρεται να χρησιμοποίησε ένα deepfake του Τομ Χανκς για να προωθήσει οδοντιατρικά προγράμματα χωρίς τη συγκατάθεση του ηθοποιού.
Ο Χανκς εξέδωσε προειδοποίηση στο Instagram την Κυριακή, ενημερώνοντας τους fans του για το βίντεο που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη, στο οποίο δήλωσε ότι “δεν είχε καμία ανάμειξη”. Ο Χανκς έχει εκφράσει στο παρελθόν τον προβληματισμό του για τις δυσκολίες που θέτει η τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία, ενώ η χρήση των εικονικών ομοιωμάτων των ηθοποιών είναι ένα από τα κύρια ζητήματα που θέτουν οι απεργοί εργαζόμενοι της SAG-AFTRA.
View this post on Instagram
Την περασμένη άνοιξη, ο Χανκς συζήτησε τις καλλιτεχνικές και νομικές προκλήσεις που θέτει η τεχνητή νοημοσύνη και τα deepfakes κατά τη διάρκεια μιας εμφάνισής του στο The Adam Buxton Podcast. “Θα μπορούσε αύριο να με χτυπήσει ένα λεωφορείο και αυτό να είναι το τέλος”, σημείωσε ο Χανκς. “Ωστόσο, οι ερμηνείες μου μπορούν να συνεχίσουν επ’ αόριστον με την τεχνολογία AI ή deepfake, και δεν θα υπάρχει τρόπος να καταλάβεις τη διαφορά”. Ανέφερε επίσης μια υποθετική κατάσταση όπου θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια ολόκληρη σειρά ταινιών χρησιμοποιώντας μια τεχνητή εκδοχή του εαυτού του που θα παραμένει “32 ετών από τώρα μέχρι το τέλος του χρόνου”. Η αμφιλεγόμενη διαφήμιση του οδοντιατρικού προγράμματος με έναν αρκετά νεότερο Χανκς φαίνεται να επιβεβαιώνει τους φόβους του Τομ Χανκς.
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για την αποκόμιση κέρδους από διασημότητες έχει ήδη εγείρει ηθικές ανησυχίες.
Μάλιστα πρόσφατα η κυκλοφορία μιας ταινίας για τον Άντονι Μπουρντέν προκάλεσε έντονη συζήτηση αφού ανακαλύφθηκε ότι στο ντοκιμαντέρ περιλαμβάνονταν voice overs με την φωνή του σεφ τα οποία έγιναν με τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Ζέλντα Γουίλιαμς, κόρη του Ρόμπιν Γουίλιαμς, εξέφρασε την υποστήριξή της στον “αγώνα της SAG κατά της τεχνητής νοημοσύνης” στο Instagram, επικαλούμενη τις προσωπικές της εμπειρίες με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την δημιουργία ομοιωμάτων celebrities όπως ο πατέρας της, οι οποίοι φυσικά δεν είναι σε θέση να δώσουν τη συγκατάθεσή τους.
Σε συνέντευξή του τον Απρίλιο ο Χανκς είχε δηλώσει ότι έχει επίγνωση του προβλήματος από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν γύρισε την ταινία The Polar Express, στην οποία εμφανιζόταν μια ηλεκτρονική εκδοχή του εαυτού του. “Ήταν η πρώτη φορά που δημιουργήσαμε μια ταινία που είχε ένα μεγάλο μέρος των δικών μας δεδομένων αποθηκευμένα σε έναν υπολογιστή”, δήλωσε ο Χανκς στον Buxton και συνέχισε λέγοντας «Είχαμε προβλέψει αυτή την εξέλιξη».