Η Mercedes-Benz αναβάθμισε το υπό όρους σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης DRIVE PILOT και έλαβε τώρα την έγκριση από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας. Η εξέλιξη αυτή την κάνει απολύτως έτοιμη για την κυκλοφορία οχημάτων στις αρχές του 2025.
Αυτή η αναβάθμιση καθιστά το DRIVE PILOT το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για την υπό όρους αυτοματοποιημένη οδήγηση (SAE-Level 3) σε όχημα παραγωγής. Είναι προαιρετικά διαθέσιμο στις δύο σειρές πολυτελών αυτοκινήτων – S-Class και EQS, ενώ η τιμή του DRIVE PILOT παραμένει αμετάβλητη (από 5.950 ευρώ με ΦΠΑ).
Τα αυτοκίνητα με DRIVE PILOT, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, λαμβάνουν την ενημέρωση δωρεάν – είτε μέσω διαδικτύου (Over-the-Air-Update) είτε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο συνεργείο. Το καλύτερο δε είναι ότι οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια αναβάθμιση του hardware.
Ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG, Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης και Αγορών μάλιστα δήλωσε:
Με τις καινοτόμες τεχνολογίες της Mercedes-Benz, θέλουμε πάντα να προσφέρουμε στους πελάτες μας προστιθέμενη αξία. Όταν είναι ενεργοποιημένο το DRIVE PILOT, είναι δυνατόν να συγκεντρωθείτε σε άλλα πράγματα, ενώ το αυτοκίνητο αναλαμβάνει το έργο της οδήγησης. Με την περαιτέρω εξελιγμένη έκδοση, η οποία έχει πλέον πιστοποιηθεί από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας, αυτό είναι δυνατό και στα 95 km/h στη Γερμανία υπό ορισμένες συνθήκες. Με κάνει πολύ υπερήφανο το γεγονός ότι το ταχύτερο σύστημα παγκοσμίως για την υπό όρους αυτοματοποιημένη οδήγηση προέρχεται από τη Mercedes-Benz.
Με αυτή την τελευταία αναβάθμιση, το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ρέουσα κυκλοφορία έως και 95 km/h υπό ορισμένες συνθήκες σε ολόκληρο το γερμανικό δίκτυο Autobahn μήκους 13.191 km. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να οδηγούν συχνότερα και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα με τον αυτόματο πιλότο ενεργοποιημένο αξιοποιώντας παράλληλα καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο τους. Όταν το DRIVE PILOT είναι ενεργοποιημένο, επιτρέπεται νόμιμα στον οδηγό να απολαμβάνει άλλες δραστηριότητες, όπως παρακολούθηση τηλεόρασης ή ακόμη και streaming μιας ταινίας μέσω υπηρεσιών όπως η εφαρμογή RIDEVU της Sony, ανάγνωση εφημερίδας (φυσικά ή μέσω του συστήματος MBUX.
Η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα για αυτή την ανανεωμένη έκδοση του DRIVE PILOT. Για το λόγο αυτό το σύστημα διαθέτει εφεδρικά συστήματα, πράγμα που σημαίνει ότι σημαντικές λειτουργίες, όπως η ηλεκτροδότηση, το σύστημα διεύθυνσης και η πέδηση είναι διπλά. Εάν χρειαστεί, το σύστημα είναι πάντα σε θέση να μεταφέρει το έργο της οδήγησης πίσω στο άτομο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Εάν ο οδηγός δεν ανακτήσει τον έλεγχο ακόμη και μετά από όλο και πιο επείγουσα προτροπή και λήξη του χρόνου ανάληψης (π.χ. λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας), το σύστημα φρενάρει το όχημα ελεγχόμενα, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου. Χρησιμοποιούνται περισσότεροι από 35 αισθητήρες, όπως κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και LiDAR.
Το LiDAR λειτουργεί σε συνδυασμό με έναν πολύ λεπτομερή ψηφιακό χάρτη και ένα ειδικό σύστημα εντοπισμού θέσης εξασφαλίζοντας έτσι ότι το DRIVE PILOT γνωρίζει ακριβώς σε ποια λωρίδα του αυτοκινητόδρομου κινείται το όχημα – σε εύρος μερικών εκατοστών.
Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανέπτυξε ειδικά τιρκουάζ φώτα που υποδεικνύουν εξωτερικά αν το DRIVE PILOT είναι ενεργό. Αυτό επιτρέπει στους άλλους οδηγούς να αναγνωρίζουν ένα όχημα επιπέδου 3 και να αισθάνονται άνετα αν βλέπουν έναν οδηγό που διαβάζει ένα βιβλίο, για παράδειγμα. Αυτό είναι έτοιμο να ενισχύσει σημαντικά την αποδοχή της αυτοματοποιημένης οδήγησης των οχημάτων από το κοινό.