Τα foldable κινητά συνεχίζουν να είναι μια νέα και κάπως «ειδική» πρόταση στην αγορά η οποία προκαλεί και κάποιου είδους αβεβαιότητα στους καταναλωτές. Βέβαια τον τελευταίο καιρό έχουν βελτιωθεί σημαντικά λύνοντας κάποιες από τις «βρεφικές» ασθένειες που ταλάνιζαν τις πρώτες γενιές, κυρίως χάρη στην Samsung η οποία από την αρχή της κυκλοφορίας των συσκευών αυτών ήταν η ηγέτιδα εταιρεία στις πωλήσεις.
Τα πράγματα όμως φαίνεται να αλλάζουν δραματικά, καθώς ο ανταγωνισμός κινείται ταχύτατα την στιγμή που τα Galaxy foldables φαίνεται να μην βιάζονται να φέρουν σημαντικές αλλαγές. Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί. Το 2023 η Samsung είχε κατακτήσει το 60% της παγκόσμιας αγοράς, με την δεύτερη Huawei να βρίσκεται μόλις στο 14%.
Μια νέα έκθεση από την Counterpoint Research αποκαλύπτει ότι η Samsung έχει συρρικνωθεί στο 23% της παγκόσμιας αγοράς, με τη Huawei να είναι ο νέος ηγέτης της αγοράς με 35% των συνολικών αποστολών. Αυτό συμβαίνει μάλιστα την στιγμή που η αγορά των foldables στο σύνολό της αυξήθηκε κατά μόλις 50%.
Οι άλλοι δύο μεγάλοι παίκτες είναι η Motorola με 11% και η Honor με 12%. Και τα δύο εμπορικά σήματα γνώρισαν τεράστια ανάπτυξη κατά τη διάρκεια του 2023, πιθανότατα χάρη σε συσκευές όπως το Razr+ και το Magic V2, τα οποία ήταν και τα δύο πραγματικά εντυπωσιακά foldables.
Η πτώση αυτή της Samsung προφανώς οφείλεται και στο γεγονός ότι τα περσινά Galaxy Fold 5 και Flip 5, δεν έφεραν καμία σημαντική αλλαγή. Έτσι εκτός από την μεγαλύτερη εξωτερική οθόνη στο Flip 5 η Samsung άφησε τόσο το hardware όσο και το software ίδιο, την στιγμή που ανταγωνιστές όπως οι Motorola, Honor, Oppo, OnePlus, Huawei παρουσίασαν πραγματικά σύγχρονες προτάσεις στην αγορά.
Κάτι άλλο ενδιαφέρον που κρατάμε από την έρευνα της Counterpoint Research είναι ότι πλέον η σχεδίαση τύπου Fold είναι η δημοφιλέστερη σε πωλήσεις και καταλαμβάνει το 55% των αποστολών!