Η BYD ανακοίνωσε επίσημα το λανσάρισμα της μπαταρίας Blade, μια μπαταρία που η τεχνολογία της φαίνεται να λύνει όλα τα προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν σήμερα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σε μια online εκδήλωση με θέμα “The Blade Battery – Unsheathed to Safeguard the World”, ο Wang Chuanfu, πρόεδρος και πρόεδρος της BYD, δήλωσε ότι η Blade Battery αντικατοπτρίζει την αποφασιστικότητα της BYD να επιλύσει τα ζητήματα ασφάλειας των μπαταριών, ενώ παράλληλα επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα ασφαλείας για ολόκληρη τη βιομηχανία.
Η BYD έδειξε ένα βίντεο με την μπαταρία να περνάει με επιτυχία την δοκιμή διείσδυσης καρφιών, η οποία θεωρείται ως ο πιο αυστηρός τρόπος δοκιμής σήμερα. “Όσον αφορά την ασφάλεια της μπαταρίας και την ενεργειακή πυκνότητα, η μπαταρία Blade της BYD έχει προφανή πλεονεκτήματα”, δήλωσε ο καθηγητής Ouyang Minggao, μέλος της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Tsinghua. Η μπαταρία Blade αναπτύχθηκε από την BYD τα τελευταία χρόνια και η διαφορά της με τις συμβατικές είναι ότι οι μεμονωμένες κυψέλες τοποθετούνται μαζί σε μια συστοιχία και στη συνέχεια εισάγονται σε ένα πακέτο. Με την μέθοδο αυτή υπάρχει αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου πάνω από 50% σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες μπλοκ lithium iron phosphate.
Στις δοκιμές παρά την διείσδυση από το καρφί η μπαταρία Blade δεν έβγαλε καπνό αλλά ούτε και υπήρξε ανάφλεξη ενώ η θερμοκρασία της από τους 30 βαθμούς ανέβηκε μόλις στους 60. Υπό τις ίδιες συνθήκες, μια μπαταρία λιθίου ξεπέρασε τους 500°C και κάηκε βίαια, και ενώ μια συμβατική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου δεν δημιούργησε μεν φλόγες ή καπνό αλλά η θερμοκρασία της επιφάνειάς της έφτασε σε επικίνδυνες θερμοκρασίες 200 έως 400°C. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με την μπαταρία Blade θα είναι πολύ λιγότερο επιρρεπή σε πυρκαγιά – ακόμη και όταν έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές.
Η μπαταρία Blade πέρασε και άλλες ακραίες συνθήκες δοκιμών, όπως η σύνθλιψη, η κάμψη, η θέρμανση σε κλίβανο στους 300°C και η υπερφόρτιση κατά 260%. Καμία από αυτές δεν οδήγησε σε πυρκαγιά ή έκρηξη. Ο He Long, αντιπρόεδρος της BYD και πρόεδρος της FinDreams Battery Co., Ltd., κάλυψε τέσσερα ξεχωριστά πλεονεκτήματα της μπαταρίας Blade, όπως η υψηλή θερμοκρασία εκκίνησης για εξώθερμες αντιδράσεις, η αργή απελευθέρωση θερμότητας και η χαμηλή παραγωγή θερμότητας, καθώς και η ικανότητά της να μην απελευθερώνει οξυγόνο κατά τη διάρκεια βλαβών ή να μην παίρνει εύκολα φωτιά.
Το Han EV, το κορυφαίο μοντέλο sedan της BYD που έχει ήδη παρουσιαστεί είναι εξοπλισμένο με την μπαταρία Blade. Το νέο μοντέλο διαθέτει αυτονομία 662 χιλιομέτρων και επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα.