Το OpenAI ξεκίνησε την επανάσταση με το ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022, προκαλώντας την Google και άλλες εταιρείες να κυκλοφορήσουν τα δικά τους εργαλεία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Αυτά τα μοντέλα έχουν φέρει μεγάλες αλλαγές σε πολλές πτυχές της εργασίας και της ζωής, και η εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Ωστόσο, η επιρροή της AI δεν είναι καθολικά ευεργετική, ιδίως όταν πρόκειται για τη συγγραφή εργασιών.
Σύμφωνα με την Turnitin, ηγέτη στον τομέα της ακαδημαϊκής ακεραιότητας για περισσότερα από 25 χρόνια, σχεδόν το 11% των εργασιών περιέχουν τουλάχιστον 20% περιεχόμενο το οποίο έχει δημιουργηθεί με την βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.
Η εξειδικευμένη ομάδα μηχανικών AI της Turnitin ξεκίνησε να δημιουργεί ένα εργαλείο ανίχνευσης γραπτών με AI τον Απρίλιο του 2023, μόλις λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του ChatGPT του OpenA και έκτοτε διεξάγει μια εκτεταμένη μελέτη με τη βοήθεια του εργαλείου ανίχνευσης γραπτού λόγου AI με πάνω από 200 εκατομμύρια εργασίες που υποβλήθηκαν από φοιτητές.
Το αποτέλεσμα που πήραν είναι τουλάχιστον εκπληκτικό. Περίπου το 11% των 200 εκατομμυρίων εργασιών (πάνω από 22 εκατομμύρια) από φοιτητές περιέχουν τουλάχιστον 20% συνεισφορά μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Περίπου το 3% (πάνω από 6 εκατομμύρια) των εργασιών περιείχαν τουλάχιστον 80% συμβολή της AI.
Επιπλέον, η Turnitin μοιράστηκε επίσης μια άλλη πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την Tyton Partners. Σύμφωνα με την έρευνά τους, σχεδόν οι μισοί από τους φοιτητές χρησιμοποιούν εργαλεία δημιουργικής ΤΝ, όπως το ChatGPT σε τακτική βάση. Ειδικότερα, το 75% των φοιτητών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν εργαλεία ΤΝ ακόμη και αν τα ιδρύματά τους τα απαγορεύσουν.
“Βρισκόμαστε σε μια σημαντική συγκυρία στην εκπαίδευση, όπου οι τεχνολογίες μεταμορφώνουν τη μάθηση και η ανάγκη για ακαδημαϊκή ακεραιότητα είναι πιο κρίσιμη από ποτέ”, δήλωσε η Annie Chechitelli, επικεφαλής προϊόντος της Turnitin.
Η ίδια σημείωσε επίσης ότι η λειτουργία ανίχνευσης της AI θα πρέπει να βοηθήσει στην ανεύρεση περιπτώσεων όπου οι φοιτητές έχουν χρησιμοποιήσει αθέμιτα την τεχνητή νοημοσύνη για τη συγγραφή των γραπτών τους. Παρ’ όλα αυτά, η επιτυχής ανίχνευση των γραπτών που γράφτηκαν με τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί λύση. Όπως προτείνει η Turnitin, πρέπει να υπάρξουν ανοιχτές συζητήσεις σχετικά με τη δίκαιη χρήση της τεχνολογίας. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πολλές δυνατότητες να φέρει επανάσταση στην εκπαίδευση με πιο θετικό τρόπο. Οι φοιτητές μπορούν να χρησιμοποιούν την ΤΝ για να βρίσκουν, να συνοψίζουν και να μεταφράζουν πληροφορίες από άλλη γλώσσα πιο γρήγορα και πιο εύκολα από ποτέ αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αντικαθιστά την παραδοσιακή ακαδημαική γνώση.