Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πήρε τις τελικές αποφάσεις σχετικά με την ανάπτυξη των σταθμών επαναφόρτισης και εναλλακτικών σταθμών ανεφοδιασμού (ηλεκτρικών ή υδρογόνου) για αυτοκίνητα, φορτηγά, τραίνα και αεροπλάνα.
Οι νέοι κανόνες αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων “Fit for 55 in 2030”, του σχεδίου της ΕΕ δηλαδή για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να τεθούν ελάχιστοι υποχρεωτικοί εθνικοί στόχοι για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να παρουσιάσουν τα δικά τους σχέδια για τον τρόπο επίτευξης των στόχων έως το 2024.
Σύμφωνα με το κείμενο που εγκρίθηκε, μέχρι το 2026 θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των κύριων οδικών αξόνων της ΕΕ. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει και για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα βασικά δίκτυα καθώς θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για απομακρυσμένες περιοχές, νησιά και τους δρόμους με πολύ μικρή κυκλοφορία.
Οι ευρωβουλευτές προτείνουν επίσης να δημιουργηθούν περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά μήκος των κύριων οδικών αξόνων της ΕΕ (κάθε 100 χλμ. αντί για κάθε 150 χλμ., όπως προτείνει η Επιτροπή) και να γίνει ταχύτερα (έως το 2028 αντί για το 2031).
Οι εναλλακτικοί σταθμοί ανεφοδιασμού θα πρέπει να είναι προσβάσιμοι σε όλες τις μάρκες οχημάτων και η διαδικασία πληρωμής θα πρέπει να είναι εύκολη. Θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά kWh ή ανά kg και θα πρέπει να είναι προσιτή και συγκρίσιμη.