Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν η ραγδαία αύξηση των τιμών του πετρελαίου κατέπνιξε τη ζήτηση των καταναλωτών για οχήματα που κινούνται με καύσιμα, η Volkswagen πόνταρε σε ένα σύστημα μπαταριών που θα τροφοδοτούσε το πρώτο ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημά της, το Elektro Bus.
Τώρα που η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια τεράστια πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη και την Κίνα, στρέφεται και πάλι στα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα για να σώσει την κατάσταση. Ο επικεφαλής της Volkswagen Thomas Schaefer δήλωσε στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ότι η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει στην αγορά οκτώ νέα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2027.
«Πρέπει να παράγουμε τα οχήματά μας κερδοφόρα και να τα διαθέτουμε στους δρόμους σε προσιτές τιμές»
Ένα από τα μοντέλα θα είναι το χάτσμπακ ID.2all, η ανάπτυξη του οποίου επισπεύδεται σήμερα σε 36 μήνες από το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα των 50 μηνών. Πέρυσι, η VW παρουσίασε το ID.2all concept, υποσχόμενη να το παρουσιάσει σε μια τιμή κάτω από 25.000 ευρώ με προγραμματισμένη κυκλοφορία το 2025.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW Larry Blume έχει επίσης αφήσει να εννοηθεί ότι ένα EV κάτω των 22.000 ευρώ θα κυκλοφορήσει μετά το 2025.
Η τιμή των μπαταριών είναι ένα από τα κύρια εμπόδια για τη μείωση του κόστους παραγωγής των EV και τη μείωση των τιμών πώλησης. Η VW αναπτύσσει τις δικές της μπαταρίες σε διάφορα ευρωπαϊκά εργοστάσια, καθώς και σε ένα εργοστάσιο στο Οντάριο του Καναδά κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα μπορέσει να ρίξει το κόστος και θα καταφέρει να φέρει στην αγορά πραγματικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κατά την γνώμη μας το δίδυμο της επιτυχίας θα είναι ένα κόστος κοντά στα 20 χιλιάρικα αλλά και μια αυτονομία μπαταρίας η οποία δεν θα προκαλεί ένα μόνιμο άγχος στον οδηγό.