Πρόσφατα, ο Dave Richardson, αντιπρόεδρος λογισμικού και υπηρεσιών της General Motors, είπε σε μια συνέντευξη ότι η εταιρεία αναπτύσσει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης L3 που «θα επιτρέπει στους οδηγούς να μην χρειάζεται πλέον να κρατούν τα μάτια τους στο δρόμο».
Επί του παρόντος, το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης (υποβοηθούμενη/έξυπνη οδήγηση) που χρησιμοποιείται από τις περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων είναι επιπέδου L2, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να επιτευχθεί μόνο μερικός αυτοματισμός και ο οδηγός πρέπει να έχει συνεχώς την προσοχή του στον δρόμο. Σύμφωνα με τον Dave Richardson:
“Το GM Super Cruise είναι το κορυφαίο στον κλάδο σύστημα οδήγησης hands-free L2, αλλά εντείνουμε τις προσπάθειες για να το αναβαθμίσουμε σε L3, ώστε να μην χρειάζεται πλέον να κρατάτε τα μάτια σας στο δρόμο.”
Συμπλήρωσε επίσης: “Όταν επιτύχουμε την αυτόνομη οδήγηση L3, θα φτάσουμε σε ένα σημαντικό ορόσημο και θα αλλάξουμε δραματικά το τοπίο της βιομηχανίας. Ωστόσο, το κλειδί είναι πότε να φτάσουμε σε πλήρη ωριμότητα. Βλέπετε μια πρόωρη παρουσίαση με πιθανά προβλήματα θα μπορούσε να κάνει τους χρήστες να χάσουν την εμπιστοσύνη τους.”
Σύμφωνα με το CNMO, το υπάρχον Super Cruise της General Motors βασίζεται στη συνεργασία δεδομένων χαρτών lidar, δεδομένα GPS ακριβείας, καμερών και αισθητήρων ραντάρ. Μόλις ενεργοποιηθεί, το Super Cruise μπορεί να επιταχύνει ή να επιβραδύνει αυτόματα ώστε να μπορεί να διατηρήσει μια απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, να διατηρήσει τη θέση στην λωρίδα κυκλοφορίας ή ακόμη και να αλλάξει αυτόματα λωρίδα για να προσπεράσει πιο αργά οχήματα.
Μπορεί να μοιάζει με σενάριο βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά η αλήθεια είναι ότι η τεχνολογία ωριμάζει ταχύτατα και δεν θα αργήσουμε να την δούμε και στους δρόμους.