Το θρυλικό Volkswagen Golf GTI μπαίνει στην πρίζα και γίνεται ηλεκτρικό

4 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Volkswagen επαναπροσδιόρισε ένα από τα πιο εμβληματικά της μοντέλα το κλασικό βανάκι (Microbus) με το αμιγώς ηλεκτρικό ID.Buzz. Όπως φαίνεται αυτό δεν ήταν αρκετό και η VW ετοιμάζεται να βάλει στην πρίζα και άλλα all time classics.

Το Volkswagen ID.GTI concept που θα κάνει το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου 2023, στοχεύει να κάνει για το Golf GTI hot hatchback ό,τι έκανε το ID.Buzz για το Microbus. Η VW ισχυρίζεται ότι μια έκδοση παραγωγής έχει ήδη πάρει το πράσινο φως, αν και δεν ανακοίνωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πότε θα κάνει την εμφάνισή τους στους δρόμους.

Το Golf GTI έφερε την επανάσταση στα αυτοκίνητα επιδόσεων όταν έκανε το ντεμπούτο του στην Ευρώπη το 1976 προσδίδοντας στο εξαιρετικά πρακτικό Golf hatchback περισσότερη ισχύ και καλύτερο χειρισμό, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που ήταν διασκεδαστικό στην οδήγηση, αλλά και αρκετά προσιτό και πρακτικό για καθημερινή χρήση.

Η VW ακολούθησε την ίδια συνταγή με το ID.GTI. Το concept βασίζεται στο ID.2all, ένα άλλο concept car που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο και για το οποίο σας γράψαμε ΕΔΩ. Το ID.2all είναι στην ουσία το teaser ενός μοντέλου παραγωγής που η VW σχεδιάζει να λανσάρει στην Ευρώπη το 2025 με στοχευμένη βασική τιμή 25.000 ευρώ.

Όπως και το Golf GTI, το ID.GTI ενσωματώνει πιο σπορ πινελιές, όπως μεγάλες ζάντες και πίσω αεροτομή. Αυτό κάνει το ID.GTI να μοιάζει κάπως ρετρό, επειδή το ID.2all στο οποίο βασίζεται έχει ήδη κάποια σχεδιαστικά στοιχεία που θυμίζουν αρκετά το Golf.

Αλλά και στο εσωτερικό υπάρχουν πολλές αναφορές στο Golf GTI, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας έκδοσης των χαρακτηριστικών καρό καθισμάτων, καθώς και ένα σπορ τριάκτινο τιμόνι. Ο λεβιές ταχυτήτων επίσης έχει την γνωστή από το παρελθόν σχεδίαση που θυμίζει μπάλα του γκολφ!
Το αυτοκίνητο φυσικά ενσωματώνει και άφθονη τεχνολογία, όπως μια οθόνη head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ, μια οθόνη αφής 12,9 ιντσών και έναν ψηφιακό πίνακας οργάνων 10,9 ιντσών που μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να μοιάζει με το κοντέρ από τα κλασικά μοντέλα των κλασικών GTI.

Δεδομένου ότι βασίζεται στο ID.2all, το ID.GTI χρησιμοποιεί μια απλοποιημένη έκδοση της πλατφόρμας MEB που υποστηρίζει τα crossover SUV ID.Buzz και ID.4 και ονομάζεται MEB Entry. Είναι επίσης προσθιοκίνητο, όπως και το βενζινοκίνητο GTI. Η VW δεν αποκάλυψε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά δήλωσε ότι το σύστημα κίνησης μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να προσομοιάζει διάφορα vintage μοντέλα GTI, συμπεριλαμβανομένου του αρχικού Mark I από το 1976, ενός Golf GTI Mark II του 1986 ή της επετειακής έκδοσης των 25 χρόνων του Mark IV από το 2001.

Η έκδοση παραγωγής του ID.GTI πιθανότατα δεν θα εμφανιστεί μέχρι τουλάχιστον το 2025, όταν η έκδοση παραγωγής του ID.2all αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη.

Huawei skin banner L
Huawei skin banner R