Η Zeiss απάντησε τελικά στις φήμες που την ήθελαν να έχει εγκαταλείψει οριστικά την αγορά φωτογραφικών φακών. Αν και η θρυλική εταιρεία θα παραμείνει ενεργή στην αγορά των ειδικών φωτογραφικών μηχανών για το προσεχές μέλλον, σημείωσε επίσης ότι υπήρξε μια μη αναστρέψιμη αλλαγή στην αγορά χάρη στα smartphones και την πανδημία.
Μετά τις πρόσφατες φήμες που κυκλοφόρησαν σχετικά με την οριστική αποχώρηση της Zeiss από την αγορά φωτογραφικών φακών, η εταιρεία εξέδωσε δήλωση σε έναν από τους πρεσβευτές της, τον Greg Watermann. Στην απάντηση, η Zeiss αποκαλύπτει ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να κατασκευάζει υψηλής ποιότητας φωτογραφικούς φακούς, αν και ορισμένες από τις διατυπώσεις φαίνονται λίγο δυσοίωνες για τους οπαδούς του εξοπλισμού της εταιρείας και της φωτογραφίας γενικότερα.
Η ZEISS δεν έχει αποσυρθεί από την αγορά φωτογραφικών φακών.
Μια απλή ματιά στο www.zeiss.com/consumer-products/int/photography.html ή στο amazon.com δείχνει ότι εξακολουθούμε να προωθούμε και να πωλούμε τους φωτογραφικούς μας φακούς, αλλά πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα γεγονότα. Κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας, η παγκόσμια αγορά μειώθηκε σημαντικά και μη αναστρέψιμα, και οι εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν. Και, φυσικά, φέρνουμε τη μοναδική μας τεχνογνωσία στην κινητή απεικόνιση διότι είναι επίσης σαφές ότι οι καταναλωτές, καθώς και οι φιλόδοξοι και επαγγελματίες φωτογράφοι, προτιμούν όλο και περισσότερο τα smartphones τους για τις καθημερινές τους φωτογραφήσεις.
Στη δήλωση, η Zeiss υπαινίσσεται κάτι που όλοι γνωρίζουν εδώ και καιρό, ότι δηλαδή τα smartphones έχουν κερδίσει την μάχη της καταναλωτικής φωτογραφίας.
Και ενώ είναι αλήθεια ότι τα camera smartphones έχουν κάνει μια αρκετά μεγάλη ζημιά στην αγορά των ειδικών φωτογραφικών μηχανών, οι εκθέσεις της CIPA δείχνουν ότι έχει υπάρξει κάποια ανάκαμψη μετά την πανδημία. Πιο συγκεκριμένα υπήρξε μια αύξηση 10,8% στις πωλήσεις στα σώματα φωτογραφικών μηχανών το 2022, σε σύγκριση με το 2021.
Η Zeiss στις αλλαγές της αγοράς ανταποκρίθηκε δημιουργώντας συνεργασίες με εταιρείες όπως η Sony και η Vivo. Εταιρείες όπως η Canon και η Sony έχουν στραφεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, διεκδικώντας να πάρουν πίσω ένα μερίδιο από την αγορά των camera phones. Η πιο πρόσφατη φωτογραφική μηχανή vlogging PowerShot V10 της Canon στοχεύει απευθείας στα smartphones, ενώ η ZV-1 II της Sony στοχεύει να προσελκύσει το ίδιο κοινό προσφέροντας βολικό μέγεθος και έξυπνες λειτουργίες βίντεο.
Το αν θα το καταφέρει βέβαια είναι ένα άλλο θέμα προς συζήτηση.