Η οικονομική ανασφάλεια και οι ασήμαντες αναβαθμίσεις ρίχνουν τις πωλήσεις των κινητών

27 Ιανουαρίου, 2023

Δεν είναι μυστικό ότι ο κλάδος των smartphones αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες.
Μετά την ύφεση που προκάλεσε η πανδημία, το 2021 είδαμε μια δυναμική επιστροφή της αγοράς και σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις τιμές οι κατασκευαστές έσωσαν ένα κομμάτι των εσόδων τους. Το 2022 όλοι φιλοδοξούσαν ότι η εορταστική περίοδος θα έκανε την διαφορά αλλά τα αποτελέσματα δεν τους δικαίωσαν. Έτσι η περσινή χρονιά ήταν μια από τις χειρότερες στην ιστορία της κινητής τηλεφωνίας.


Το τέταρτο τρίμηνο του 2022, οι αποστολές τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 18,3% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ και προσθέτοντας στην ετήσια πτώση της αγοράς κατά 11,3%.
Ο κλάδος απέστειλε συνολικά 1,21 δισεκατομμύρια μονάδες το 2022, και ακόμη και αν ο αριθμός αυτός σας φαίνεται μεγάλος, στην πραγματικότητα είναι ο μικρότερος από το 2013! Την χρονιά δηλαδή που παρουσιάστηκε το Galaxy S4.


H Apple βρέθηκε στην πρώτη θέση κερδίζοντας μερίδιο αγοράς 24,1% και αποστέλλοντας 72,3 εκατομμύρια συσκευές αλλά το νούμερο αυτό δείχνει μείωση 14% στις αποστολές σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αντίστοιχα η δεύτερη Samsung απέστειλε 58,2 εκατομμύρια μονάδες, πήρε μερίδιο αγοράς 19,4% αλλά είχε και μια πτώση της τάξεως του 15,6%.
Σύμφωνα με την Nabila Popal διευθύντρια ερευνών στην IDC, αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι αποστολές του 4ου τριμήνου ήταν χαμηλότερες από αυτές του 4ου τριμήνου το οποίο και λόγω εκπτώσεων και εορταστικής περιόδου θεωρείται το πιο δυνατό.

Δεν χρειάζεται να έχει κάποιος ιδιαίτερες γνώσεις για να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει. Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται (για άλλη μια φορά) στα πρόθυρα της ύφεσης και ο πληθωρισμός πιέζει σοβαρά το πορτοφόλι του καταναλωτή. Για την Ελληνική οικονομία δε δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, μιας και βρίσκεται σε μόνιμη ύφεση εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Μέσα σε αυτό το παγκόσμιο οικονομικό κλίμα λοιπόν βλέπουμε κινητά τα οποία είναι ακριβά αλλά και ανεβάζουν συνεχώς την τιμή τους κάτι που μοιραία κάνει πιο επιφυλακτικούς τους καταναλωτές. Ναι θα συμφωνήσουμε ότι ειδικά τα flagship μοντέλα ενσωματώνουν και μπόλικη τεχνολογία, αλλά το ίδιο συνέβαινε και με τα flagship που είδαμε το 2020, το 2021 και το 2022, για αυτό και είναι δύσκολο να φανταστούμε τον κάτοχο ενός Galaxy S21 ή Galaxy S22 να βρίσκει δελεαστική την αγορά ενός Samsung Galaxy S23 όσο καλό και αν είναι αυτό (που σίγουρα είναι).


Το αίσθημα της οικονομική ανασφάλειας αλλά και η γενικότερη στασιμότητα της αγοράς είναι σίγουρα ο κυριότερος αποτρεπτικός παράγοντας αγορά ενός νέου -ακριβού- κινητού. Άλλος ένας αποτρεπτικός παράγοντας είναι οι μικρές και μάλλον αδιάφορες αναβαθμίσεις που φέρνει κάθε νέα γενιά flagship, μια πρακτική την οποία δίδαξε η Apple στους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Επίσης μην ξεχνάτε και κάτι άλλο. Η εποχή που τα κινητά τηλέφωνα ήταν μια νέα και συναρπαστική αγορά έχει περάσει προ πολλού. Τα κινητά δεν είναι πια οι συσκευές με τις οποίες παίρναμε τηλέφωνο αλλά τα φορητά προσωπικά μας PC. Όπως λοιπόν δεν αγοράζεις καινούργιο PC κάθε χρόνο, έτσι και το κινητό μπορεί να κάνει αξιοπρεπέστατα την δουλειά του για τουλάχιστον δύο ή τρία χρόνια.

Huawei skin banner L
Huawei skin banner R